Hva skal vi gjøre?
Fredag: Vi ankommer leirplassen. Leirkomiteen vil være på plass ca klokken 19. Innrykk, leirbygging og peffkro. Trolig blir det også et alternativ for rovere denne kvelden.
Lørdag: Minihaik med lunsjpause. Tilbake i leiren klokken 16. Her kan man tilpasse lengden på økten etter speidernes alder. De postene som passer best for de yngste vil bli lagt nærmest leirplassen. Felles middag og felles leirbål. Det er tenkt at oppdagerne ikke er med på leirbål. Det er helt opp til gruppene om de vil ha med oppdagere på dette, men av erfaring er det blitt noe sent for dem. Lederkro.
Søndag: Morgensamling. Turneringer. Premieutdeling og flaggfiring. Hjemreise.

Må vi være med hele helgen? 
Noen grupper lar de yngre speiderne overnatte bare én natt, det er selvfølgelig helt i orden. Vi anbefaler da lørdag til søndag, men det er også helt i orden om fredag til lørdag passer bedre for dere.

Hvordan kommer vi oss dit?
Trollheimen leirsted ligger i Hurdal, men innkjøring fra Stensgårdvegen.

Leirplassen ligger her (koordinater google earth): 60°18'18.04"N - 11° 3'33.69"E
Det blir satt opp fellestransport fra (sannsynligvis) Sognsvann fredag klokken 1800, og tilbake hit søndag klokken 1500. Bussen kan gjøre et stopp på et hensiktsmessig sted på veien om det er grupper som har lang reisevei til Sognsvann som ønsker å være med bussen. Det er mulig å kjøre helt frem til leirplassen med privatbiler. Bussen derimot, må stoppe et stykke unna, om lag 25 minutter å gå i oppoverbakke. Det er derfor lurt å sende gruppens leirutstyr med bil.

Hva skal vi ha med oss?
Gruppene må selv ha med telt og alt annet de trenger av leirutstyr. Leirplassen har vannpumpe der man kan hente drikkevann. Det er ikke satt av tid til leirbygging, men de som ønsker det kan selvfølgelig bygge bord og andre ting. Mange grupper har med bord eller spiser på bakken. Det hender det finnes noe raier, ellers er det mulig å gå på leting i skogen.

Ved må gruppene selv finne i skogen. Det pleier ikke å være noe problem. De siste årene har det vært totalt bålforbud denne helgen, det vet vi så klart ikke noe om enda.

Leirplassen har ikke egen søppelhåndtering, men dere vil få utdelt søppelsekker. Det er mulig det kommer en container hvis vi får den levert nærme. Det er utedoer på leirplassen. Disse blir utstyrt med håndsprit. Annen håndvask må ordnes på gruppeområdet.

Hva skal vi spise?
Lørdag blir det felles middag. Denne står leiren for. All annen mat må gruppene ta med selv.

Hva vil det koste?

  • Deltager/leder hele helgen: 400,-/350,-
  • Deltager/leder én natt: 350,-/300,-
  • Fellestransport tur/retur Oslo: 420,-
  • Fellestransport én vei: 210,-

Etter påmelding vil dere få tilsendt et skjema med betalingsoversikt og en betalingsfrist.
Pengene settes på Oslo krets’ konto: 1609 11 82703

Vi skal selvfølgelig være med, hvordan melder vi oss på?
Påmelding sendes riskfukkfumspeidere@gmail.com innen 17.  april.

Vi trenger følgende informasjon:

  • Gruppenavn og kontaktperson med mailadresse
  • Hvor mange ledere og rovere dere blir
  • Hvor mange speidere dere blir
  • Hvor mange som skal reise med fellestransporten til og fra Sognsvann.

Bussen bestilles 17. april, det er ikke sikkert det er mulig å gjøre endringer på akkurat dette tallet etter påmeldingsfristen. Det meste ellers pleier å ordne seg.

Noe mer info vil bli sendt når det nærmer seg leir. Ta gjerne kontakt om det er noe dere lurer på.
Vi gleder oss masse, og har selvfølgelig bestilt sol og strålende vær! 

Hilsen speiderne i Ris