Kretsstyret i Oslo krets (KFUK-KFUM) har takket ja til en spennende invitasjon fra Oslospeiderne (NSF). I uke 26 i 2027 samles vi til felles kretsleir på Kvernemoen!

Leiren bygger på den flotte visjonen: «Mestring i fellesskap – vennskap som styrker. Rundt våre leirbål er det plass til alle.»

Målet er et aktivt, variert og utviklende program for både speidere, rovere og ledere, hvor vi henter det beste fra programmene til begge forbundene. Kretsstyret ønsker dette samarbeidet hjertelig velkommen, og vi oppfordrer alle grupper i Oslo krets (KM) til å sette av uken og bli med på moroa!

Vi trenger deg i staben!

For at leiren skal bli et sted der både NSF- og KM-speidere føler seg hjemme, er vi helt avhengige av frivillige fra begge forbund. Kretsstyret vil stille med en representant i leirkomiteen, men vi trenger mange flere hender og hoder i de ulike etatene.

Er du en ivrig KM-er som har lyst til å bidra i staben? Eller kjenner du en rover eller leder som har akkurat den fagbakgrunnen eller det engasjementet som trengs?

  • Hvem: Rovere og ledere med alle mulige slags bakgrunner og talenter.

  • Hva: Bidra inn i leirorganisasjonen (forskjellige etater/oppgaver).

  • Hvordan: Send en e-post til kontor@oslospeider.no for å melde din interesse eller tipse om gode kandidater.